Copywriting pod SEO. Co to jest SEO, co to jest Copywriting?
Pozycjonowanie pod SEO, a zegarek
Temat contentu SEO, pozycjonowania SEO, Copywritingu, można porównać do mechanizmu zegarka analogowego. Jedna zębatka wprowadza w ruch, kolejną, a ta następne. Reszta obraca się zgodnie, z zaprogramowanym algorytmem. Efektem końcowym tego mechanizmu jest precyzyjne wyznaczenie czasu na tarczy zegarka.
Teraz wyobraź sobie, że jedna część tego mechanizmu szwankuje. Nietrudno dojść do wniosku, że w ogólnym rozrachunku, konsekwencją takiej usterki może stać się spóźnienie, a co za tym idzie dalej idące konsekwencje.
Teraz ważniejsze! Wyobraź sobie, że zegarek działa dobrze, jesteś na czas i dopinasz biznes Twojego życia. Podobnie jest z dobrze pozycjonowaną stroną. Dzięki niej Twoi potencjalni odbiorcy doszukują się Twojego produktu, usługi. Wybiorą spośród gąszczu Internetowych ofert Ciebie, zaufają Ci i Twojej działalności.
W tym wstępie chciałbym uzmysłowić Ci, że cały proces tworzenia contentu, doboru słów, pogrubień, ilości akapitów. To wszystko ma bardzo duży wpływ na pozycje naszego artykułu, a w konsekwencji całej strony internetowej w Google.
O samym Copywritingu słów kilka
Copywriting jest sztuką tworzenia wartościowych treści. Gałęzi tekściarstwa (copywritingu), jest co najmniej kilka, tak samo, jest kilka zasad, które będą uniwersalne dla nich wszystkich. My ustaliliśmy, że zajmiemy się tematem w kontekście stron Internetowych, więc pominiemy omawianie innych odnóg i zajmiemy się copywritingiem SEO.
Tak więc tytułem wstępu powiem Ci, że pisanie pod SEO, nosi znamiona celowości!
Celem oczywiście jest, pozycjonowanie naszej strony Internetowej, dając naszym czytelnikom, słuchaczom wartość. Można by pokusić się o stwierdzenie, że im większa wartość dla odbiorcy, tym wyższa pozycja w Internecie?
Twórco Internetowy, pozostawię to pytanie bez odpowiedzi, a do Twojego przemyślenia.
Nie owijając w bawełnę dalej, przechodzimy do przysłowiowego mięcha:
Zasady Copywritngu pod SEO:
- Po pierwsze — tytuł.
Używaj słów kluczowych, ze względu na pozycjonowanie i precyzyjne trafienie do odbiorcy. Jeden z najważniejszych elementów, wpływających na pozycjonowanie. Słowa kluczowe poza tytułem powinny powtarzać się w treści artykułu, zwróć jednak uwagę, żeby były rozmieszczone równomiernie.
- Treści pisz zrozumiale
Używaj języka prostego, takiego, żeby każdy miał szansę zrozumieć. Nie używaj słów, jeżeli masz wątpliwości, że Twój czytelnik może ich nie znać. Twórz proste, w miarę krótkie zdania, aby odbiorca precyzyjnie zrozumiał Twoje przesłanie.
- Twórz przejrzyste treści
Pisz tak, aby tekst był przejrzysty. Staraj się, aby co kilka zdań, rozpoczynać od nowego akapitu. Stosuj pogrubienia ważniejszych treści, żeby były łatwiejsze do wyłapania przez Twojego czytelnika. Używaj nagłówków w treści, aby zwrócić uwagę na nowy wątek przekazywanej treści.
- Pisz szczegółowo
Omówiliśmy pisanie zrozumiałe i przejrzyste, ale przy tym trzeba również zadbać o szczegóły, precyzyjne wyjaśnienie, o co chodzi. W końcu jeśli masz coś do zaoferowania, musisz to znać i umieć o tym opowiedzieć. Twój klient musi wiedzieć, co dla niego przygotowałeś, jak to działa i czy będzie pomocne dla niego.
- Pisz językiem korzyści
Opowiadaj o Twoim produkcie lub usłudze w kategoriach rozwiązania problemu Twojego odbiorcy. Nie chodzi o to, aby wymienić superlatywy Twojej działalności. Chodzi o to jak ta działalność może pomóc Twojemu klientowi. To jest klucz do osiągnięcia współpracy i wspólnego sukcesu.
- Unikaj powtórzeń
Korzystaj z synonimów, jeżeli brakuje Ci pomysłów na użycie innego słowa, zapytaj Google, na pewno zna odpowiedź.
- Unikaj strony biernej
Zwracaj się do odbiorcy bezpośrednio. Internet łamie grancie. Ułatwia bezpośredni kontakt, skorzystaj z tego. Skracanie dystansu, powoduje poczucie bliskości, buduje relacje.
Udało Ci się dobrnąć do końca tego artykułu. Jeżeli wcześniej nie znałaś, znałeś powyższych zasad, zacznij je stosować. Zobaczysz, że pozycjonowanie Twojej strony wzrośnie. Dodam do tego, że trzeba być konsekwentnym w tym działaniu. To pierwszy artykuł o tej tematyce w moim portfolio, ale na pewno nie ostatni. Temat Copywritingu, SEO, jest jednym z moich ulubionych obok samego tworzenia stron internetowych. Wraz z rozwojem projektu PROSM, możesz liczyć na jeszcze lepsze treści nastawione na Nasz Wspólny Sukces!
Dowiedz się o tym jak dobierać fonty (czcionki) odpowiednio do projektu, klikając tutaj.